Com aprenem? aquesta és la pregunta que es fan en aquest capítol.
Fins el moment les escoles utilitzarem metodologies que provenien del segle XIX, això feia que molts dels alumnes s'avorrissin a les aules i com a conseqüència no aprenguessin el que estava estipulat al currículum. Per sort ara s'estan noves metodologies a les aules i cada cop més tothom està d'acord que el mestre no pot arribar a classe i fer una classe magistral i enviar exercicis als alumnes, això no té cap sentit.
Avui en dia es necessita de més pràctica, experimentant és com s'aprèn i mai s'oblida. A més, el treball en grup i el treball cooperatiu es torna imprescindible ja que s'obtenen millors resultats a través de compartir el que cadascú sap i posar-ho en comú. Aquesta és una forma de treballar on a més d'avaluar els coneixements, s'avalua i es practica les habilitats de treball en equip, diàleg, cooperació, saber escolar, respectar les diferents opinions... En definitiva es necessita d'una metodologia activa i creativa on els infants siguin el centre i el professor el guia durant tot el camí del seu aprenentatge.
L'escola ha de ser un lloc on els professors i professores enviïn reptes als alumnes i aquests els recullin i s'enfrontin amb ganes per poder-los superar. Els educadors han de donar eines i recursos perquè els infants puguin accedir al coneixement i no els hi han de donar tot fet ja que així només perden la curiositat d'observar, participar i pensar que els enriqueix tant. Així docs el mestre ha d'estimular als infants de totes les maneres possibles perquè aprengui per ells mateix, de forma autònoma i sense que sigui obligat.
En el video s'ha comentat que a vegades a l'escola s'intenta que els nens i nenes aprenguin més ràpid del que poden perquè ells necessiten temps per poder pair els coneixements i aplicar-los. Hi ha infants que aniran més ràpids però d'altres que necessiten més estímuls i més temps. El mestre ha de saber com aprèn cada alumne i això només s'aconsegueix observant i coneixent als infants.
VIDEO 4. COM APRENEM?
No hay comentarios:
Publicar un comentario